Jego Wysokość BURAK


burak

Wiecie o tym, że buraki mają cudowny wpływ na nasz organizm? To niepozorne, tanie i ogólnodostępne warzywo ma mnóstwo właściwości leczniczych i zdrowotnych i całą masę witamin i minerałów. Wprowadźcie buraki do swojej diety, naprawdę warto.

Witaminy i Minerały w Burakach:

  • Witaminy A, B i C

  • Kwas foliowy

  • Żelazo

  • Potas

  • Magnez

  • Wapń

  • Błonnik

  • Betaina

Właściwości zdrowotne buraka:

– Burak na krew-

Dzięki wysokiej zawartości potasu i magnezu burak obniża ciśnienie tętnicze i zapobiega chorobom serca. Żelazo zawarte w burakach jest bardzo dobrze przyswajalne przez nasz organizm, co wspomaga wytwarzanie czerwonych krwinek czyli tym samym pomaga przy leczeniu anemii i niedokrwistości

– Burak na odporność-

Dzięki zawartości dużej ilości Betainy buraki działają przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo

– Burak na oczyszczenie organizmu –

Buraki przyśpieszają wydalanie toksyn z organizmu wspomagając pracę wątroby i nerek, eliminują mocznik z organizmu, obniżają poziom cholesterolu i ułatwiają trawienie. Pektyny zawarte w burakach wydalają z organizmu metale ciężkie.

– Burak na odchudzanie –

Sok ze świeżych buraków łagodzi zaparcia, usprawnia pracę przewodu pokarmowego, oczyszcza jelita z toksyn. Dzięki zawartości błonnika daje uczucie sytości. Buraki są niskokaloryczne zaledwie 33 kcal w 100 g.

– Burak na ciążę –

Buraki są  bogatym źródłem kwasu foliowego,  który jest odpowiedzialny za prawidłowy rozwój płodu. Natomiast zawarty w burakach cynk, miedź i mangan pozytywnie wpływa na funkcjonowanie gruczołów płciowych.

– Burak na kaca ! –

Jeśli dopadnie nas nieprzyjemne samopoczucie po spożyciu alkoholu w za dużej ilości pijmy sok z buraków ! Burak dzięki właściwościom oczyszczającym wspomaga prace wątroby a dzięki betainie chroni pracę tego narządu. Burak ma właściwości zasadotwórcze, dzięki którym łagodniej znosimy dolegliwości związane z kacem.  Buraki dodają energii, ponieważ zawierają  azotany, które spowalniają wchłanianie się tlenu, a co za tym idzie wolniej się męczymy. 🙂

Pamiętajmy jednak o tym, że buraki po ugotowaniu tracą wiele ze swoich właściwości, dlatego najlepiej spożywać je surowe w formie soków z dodatkiem np. jabłka czy marchewki , lub w formie sałatek .

Jedzmy buraki na zdrowie 🙂 !!!